Et par praktiske foranstaltninger ved det at køre turistkørsel
Her kommer lige et par anvisninger til, hvad man som chauffør i forbindelse med turistkørsel skal være ekstra opmærksom på, selvom tilfældende måske ikke er den slags, der viser sig mest eller sker oftest, så er det derfor ekstra vigtigt at være sikker på, at man har styr på det.
Kører man for eksempel i udlandet i et område, man ikke kender så godt og måske med snævre veje i bjergpassager, så kan det være smart at medbringe en lokalkendt på turen, der kan fortælle lidt om det kommende landskab, skikke og kørselsvaner blandt de lokale.
Det svarer lidt til en lods på skibe, for godt nok har de fleste chauffører GPS i busser og videre, men de viser ofte ikke, hvor snævre vejene er, og de kan ikke altid fortælle, hvordan trafikken reel er.
Så er der en ting som, at man kan opleve skader eller sygdomme på en selv eller en passager, hvorfor det kan være essentielt at have en førstehjælpskasse med.
Sørg altid for, at denne er opdateret og virker, og selvom den måske kun indeholder det mest basale, så kan det yde lindring, indtil man kommer på hospitalet eller den lokale skadestue.
Bliver man desuden selv som chauffør ramt af akut sygdom, eller får man et ildebefindende på en længere strækning, så kan det fra firmaets side være smart at have en reservechauffør med, der kan overtage rattet.
Både kan denne sørge for at køre videre eller holde ind ved et sted med hjælp, men man kan også komme kvalerne med køre-hviletidsbestemmelserne til livs i og med, at når den ene chauffør har opbrugt sin kvote, så kan den anden overtage, end at man skal holde ind til side og holde en længere pause.
Kender du andre gode råd, så er det med at dele dem og notere dem sammen med disse råd.