firmalogo

Stærk visuel identitet med professionelt firmalogo

Stærk visuel identitet med professionelt firmalogo

editorial

Hvis du er i tvivl om, hvor meget et stærkt firma logo betyder for en virksomheds succes, kan du jo bare tænke på kendte, succesfulde brands og deres logoer. Kan du tænke på Coca Cola uden at få et billede af det ikoniske Coca Cola logo på nethinden? Nej vel? Og hvad med McDonalds, Google, Mercedes, Apple, Microsoft, Facebook, Amazon og alle de andre giganter – firmaets brand hænger uløseligt sammen med dets visuelle identitet. Lige så snart du ser det store, gule M i horisonten, når du kører på motorvejen, ved du, at her kan du få fast food, på samme måde som du ved, du kan komme af motorvejen, når du ser et skilt, der signalerer afkørsel. Vore hjerner afkoder logoer på samme måde som når den afkoder vejskilte – hurtigt, ubevidst og umiddelbart.

Hvad er et godt firma logo?

Og det er netop derfor, at det er vigtigt, at dit firma logo er designet af en professionel – helt fra starten af. Du kommer ikke langt med et logo, som ikke er gennemtænkt og gennemarbejdet. Dine potentielle kunder vil tydeligt kunne gennemskue den manglende professionalisme i dit logo, og dermed gå ud fra, at sådan er dit produkt og dine service ydelser også. Et stærkt firma logo er karakteriseret ved en kombination af enkelthed og flertydighed. Logoet skal på én og samme tid signalere virksomhedens kerneområder og være så enkelt i sin udførelse, at det kan anvendes i alle medier – online såvel som offline – og på alle materialer, fra glittet papir over flagtekstil til bløde bomuldsstoffer (hvas man for eksempel skal have fremstillet t-shirts påtrykt firma logo).

Få et professionelt designet firma logo

Alt i alt kan det ikke betale sig selv at give sig i kast med at designe et firma logo. Det vil tage for megen tid og energi, som du kunne have brugt på dine kernekompetencer. Læs mere om professionelt design af logo på damgraphics.dk