Aftalesedler for håndværkere

Få styr på dine aftalesedler

Få styr på dine aftalesedler

editorial

Som selvstændig, uanset indenfor hvilket erhverv, er der få ting der er så frusterende som at have lavet en aftale og så kan du ikke finde papiret den er skrevet ned på. Som håndværker laver du jævnligt, for ikke at sige ofte aftaler med nye kunder, om nye opgaver og hvis de aftaler forsvinder, kan det være svært at overholde aftaler, samtidig med at man fremstår som uprofessionel. I dag findes der systemer, hvor du kan lave elektroniske aftalesedler for håndværkere, så de ikke forsvinder.

Fordelene med et ordrestyringssystem

Der er mange fordele ved et ordrestyringssystem, som udover at du får styr på dine aftaler og ordre også nemmere kan se hvad du har på lageret. Men ikke kun dit eget lager, du kan også se hvad dine leverandører har på lageret, priser og hvad de evt. har i restordre og hvornår de kan forventes tilbage på lageret. Det gør det muligt for dig at køre med et absolut minimal lager og det øger din likviditet og gør det samtidig muligt, at lave et tilbud og en aftale med en kunde på stedet, da du har overblik over de dele der skal bruges. Samtidig vil du også have overblik over alle dine aftaler og hvornår der er luft i kalenderen. Det mindsker muligheden for dobbeltbookingen eller have ledige håndværkere, som stadig skal have løn. Du har også mulighed for at se, hvor meget hver medarbejder tjener ind til firmaet og du har mulighed for at rykke ledige medarbejdere over på andre opgaver, så i færdige.

Et ordrestyringssystem har også en anden fordel. Det er muligt på stedet at skrive en faktura når arbejdet er færdigt. Der er ingen grund til at vente til man er tilbage på kontoret, hvor man måske endda kan risikere at glemme at få den sendt ud i flere dage.