logo design

Når man laver det samme logo design samtidigt - tilfældigt

Når man laver det samme logo design samtidigt - tilfældigt

editorial

Tænk lige på, hvor længe du har gået og arbejdet på dit logo design i al hemmelighed længe og kun sammen med nogle betroede medarbejdere, og det har helt sikkert være låst fast internt, så intet slap ud gennem sprækkerne.

Dette kunne både være ved, hvis man er ved at oprette en ny virksomhed, hvor de færreste kender til ens virke, eller man er et større firma, der er ved at omlægge en strategi med mange rebrandings-eksperter indover.

Man sender måske logo-designet frem og tilbage, uden det bliver på elektronisk vis, så det for eksempel ikke kan blive lækket.

Tænker man og forestiller sig, for når man så er klar til at søsætte ens nye fabrik eller bare rebranding af sig selv, så opdager man, at der skyder et firma frem samtidig, der har brugt mere eller mindre samme skabelon til deres design.

Ved kommunikation med dem kan man se, at de ikke har brugt samme leverandør til at lave deres logo eller haft eksperter indover af den samme slags, for det ville også være helt skandaløst.

Desværre er det jo også svært at søge sig frem til, om der findes lignende logoer derude, men man er dog ret så sikker på, at man i efterforskningen ikke fandt nogle, der havde samme eller et lignende forslag.

Men hvad gør man så nu, for man er mere eller mindre dukket frem samtidig, så man kan ikke bevise, at man har høstet inspiration fra hinanden eller har tænkt sig at udnytte hinandens udtryk?

Begge firmaer er stolte af deres design og vil ikke give sig med tanke på, hvor mange penge de har brugt på logoet i sin tid.

Man kan så se på, hvem der patenterede rettighederne først, men ellers kan man måske indgå et forlig på en anden måde.

Det vil være bedst, hvis det kan ske helt gnidningsfrit.