Hvor mange skal stå for ejendomsadministration?
Lad os lægge ud med lidt kort information om, hvad ejendomsadministration (blandt andet) går ud på, så vi har et fælles forståelses-grundlag at gå ud fra.
Når man taler om ejendomsadministration så berører det oftest, når man har en masse ejendomme, som skal kontrolleres og reguleres løbende, hvor der er en masse aspekter, der skal passe sammen, så alt er retfærdigt for alle beboere og eventuelt medejere af disse boliger.
Dette kunne for eksempel være i et anpartsselskab, bestående af få eller flere lejligheder, hvor man jo blandt mere gerne vil være sikre på, at ens medlemskontingent og husleje går til forbedringer og reguleringer, som man kan blive enige om.
Hvis ingen konkret tog sig af dette, så ville det ende i enten en masse gode forslag uden handling eller anarki, hvor hver enkelt beboer eller beboere i flertal i samme bolig skulle stå for alt det administrative ved at tilpasse disse forordninger.
Derfor vælger man at uddelegere dette til ejendomsadministratorer, som – korrekt gættet – tager sig af ejendoms-administrationen.
Dette kan gøres til et bestyrelsesmøde, hvor den samme ejendomsadministrator genvælges, eller man udpeger en, der har beviseligt forstand på at tage sig af den slags – eller man hyrer et firma ind til at stå for det praktiske i den forordning.
Lad os tage et konkret eksempel med ejendomsadministration i århus, hvor man kan være få ejendomme, der skal blive enige om noget. Her kan man udpege en enkelt ejendomsadministrator i form af en privatperson til at tage sig af dette.
Men er man ude i, at man er mange boliger “under samme tag” i Smilets by, så kan det blive nødvendigt at udpege flere af slagsen eller helt og holden ansætte et firma til at tage sig af det område, som vi nævnte tidligere.
De bruger så deres tid på udelukkende at hjælpe dig, hvor andre privatpersoner har andet at se til i deres arbejdstid.
Desuden er de udpegede eksperter netop erfarne i at klare den slags, så man kan være sikker på, at det bliver gjort godt nok.