virksomhedsformidling

Virksomhedsformidling - men til hvilke instanser?

Virksomhedsformidling - men til hvilke instanser?

editorial

At formidle virksomheder kan være relevante i mange sammenhænge og på forskellige tidspunkter, der både handler om PR, brand, kommunikation, information, damage control og meget mere.

Men ofte drejer det sig om at lægge en strategi med denne type af virksomhedsformidling, for det er ikke nok bare at kaste en masse information ud og håbe, det bliver taget op.

Desuden skal man følge op på, hvordan folk modtager det, om de forstår det, men vigtigst af alt skal der lægges en plan for, hvad man ønsker med denne virksomhedsformidling, samt hvem det skal ramme og til hvilket formål.

Lad os derfor i denne artikel tage fat i virksomhedsformidling i Jylland med en given virksomhed, der ønsker at kommunikere et budskab ud på forskellige tidspunkter.

Her kunne et eksempel være, at man er nyopstartet, så man udsender pressemeddelelser til lokale medier, så man kan trække folk til – handler man på nettet, så kan man lave annonce-kampagner her.

Den slags er der afsat budget og tid af det, og så er det godt, at man kender nogle kontakter de forskellige steder specielt hos medierne, hvis man vil være sikker på, at man får omtale af ens budskab.

Det kan også være, at man omlægger ens butik, laver et slagtilbud eller lignende, der måske ikke kræver en så omfangsrig fortælling, men som man alligevel gerne vil ud med.

Desværre kan det også tænkes, at man er endt i en shitstorm af forskellige grunde, som kan dreje sig om, at man er blevet taget med i dynget af andre, der har lavet noget skidt, der minder om ens eget produkt; eller man måske på de sociale medier er kommet til at udtale sig forkert i de instanser, der knytter sig til ens firma.

Omvendt kan det også være B2B-formidling, hvor man vil indgå samarbejde med andre eller noget dertil relateret.